Felix Herngrens brorsa med rolig frisyr

23.10.2023 16:43

För alla som brukar se på Solsidan i TV är seriens skapare Felix Herngren (alias Alex i serien) bekant. Inte så många vet eller minns kanske att Felix brorsa Måns Herngren hade ett TV-program med mycket musik och spex 1985 i TV. Programmet hette Tutti Frutti. Jag minns tyvärr ingenting av musiken som spelades där. Det lär mest ha varit aktuella musikvideor, men jag minns Måns frisyr, samt hans robotdans som han alltid inledde programmet med. Så minns jag också, av någon outgrundlig anledning, att han försökte förklara bokstaven H. Jag tyckte att Tutti Frutti var ett kul program, mycket roligare än Cia Bergs (från popgruppen Ubangi) Baggen, som jag inte heller minns någon musik ifrån. Den som vill spana in den fyrtio år gamla TV-underhållningen kan kolla några klipp som ligger på Youtube. Synd att det inte finns utrymme för sådana här program i dagens TV.